Rap Battles

Rap Battles jest projektem aplikacji imprezowej dla fanów Hip Hopu, freestylu i gier muzycznych. Projekt polegał na zbadaniu użytkowników, opracowaniu optymalnego User Experience oraz przygotowaniu przejrzystej, klimatycznej grafiki.

Spis treści

Praca nad UX UI wymagała obszernego zbadania grupy docelowej i opracowania aplikacji, która będzie działała w imprezowych realiach.

Karty z rymami

Aplikacja imituje zawody freestylowe, gdzie dwóch zawodników musi na bieżąco rapować wymyślone wersy. Aplikacja Rap Battles ułatwia jednak tę czynność i losuje dla graczy karty, które posiadają gotowe rymy.
Zawody rapowe
Zamienia to imprezę w zawody rapowe, które przystępne są dla każdego - niezależnie od umiejętności. UX UI projektu zostały zaprojektowane tak, aby wspierać ten cel.
Projekt User Experience dla aplikacji komórkowej

Cele projektu

Wywiady pogłębione - jeden z procesów UX

Połączyć 3-8 graczy w jeden pokój i posegregować ich rozgrywkę.

Testy z użytkownikami

Stworzyć model monetyzacyjny aplikacji bazujący na darmowej oraz płatnej wersji.

Tworzenie person klientów i użytkowników

Urozmaicić rozgrywkę, ale jednocześnie zadbać o jej płynność i zrozumiałość dla nowicjuszy.

Design dla WWW oraz UX
user research

User
Experience

Aby dobrze zrozumieć dla kogo projektuje postanowiłem zbadać użytkowników oraz kontekst używania aplikacji imprezowych. W tym celu wykonałem szereg badań oraz procesów mapowania, które zbliżyły mnie do użytkownika.
Wywiady pogłębione - jeden z procesów UX

Wywiady pogłębione

Z docelowymi użytkownikami. Zbadanie ich podejścia do gier imprezowych oraz tego jak używają aplikacji na imprezach.
Testy z użytkownikami

Testy z fizycznymi kartami

Testy z kartami posiadającymi rymy.Efektem było lepsze zrozumienie flow samej gry, co pozwoliło lepiej zaprojektować doświadczenie aplikacji.
Tworzenie person klientów i użytkowników

Persony klientów

Docelowi użytkownicy zostali rozbici na odpowiednio przygotowane persony. Pozwoliło to myśleć o nich podczas przygotowywania User Experience projektu.
Makieta strony internetowej

Makiety niskiej szczegółowości

Aby szybko tworzyć pomysły na rozwiązania problemów oraz równie szybko je walidować, używałem szkicowanych makiet Kolejne ich wersje zamieniały się w coraz bardziej szczegółowe makiety, aby następnie stać się w pełni funkcjonalnym prototypem.
Testy użyteczności dla poprawy User Experience

Testy użyteczności z prototypem

Gotowy prototyp został przetestowany pod kątem róznych scenariuszy. Sprawdzało to czy użytkownicy potrafią znaleźć odpowiednie funkcje oraz czy odnajdują się w konkretnych rejonach aplikacji.
Projektant Stron Internetowych i aplikacji

Aplikacja
na telefony

Proces poznawania użytkowników pozwolił mi dowiedzieć się wiele o userach oraz ich przyzwyczajeniach co do aplikacji imprezowych.

Cała ta wiedza została przekuta na gotową do implementacji aplikację.

Dla aplikacji stworzyłem także projekt strony internetowej. Jej celem jest zapisanie się do newslettera.

Strona jest aktualnie w fazie implementacji do sieci.

Recent Work of Website Designer

Co udało się
w projekcie?

  • Zbadanie grupy docelowej i odpowiedzenie na ich potrzeby.

  • Stworzenie aplikacji zrozumiałej i przejrzystej dla nowych użytkowników

  • Zaprojektowanie estetycznego designu, który ma charakter i styl.

  • Stworzenie strony internetowej, która tłumaczy grę oraz jest narzędziem marketingowym.

  • ✌️

    Dziękuję za uwagę!

    Potrzebujesz pomocy
    w podobnym projekcie?

    Lub sprawdź resztę moich prac